hlavný obrázok
galéria
galéria
galéria
galéria
galéria
galéria
galéria
galéria
galéria

18. 5. 22:30
(70 minút)

A4 – priestor súčasnej kultúry

pODPORa

Otvorená výpoveď piatich tanečníkov najmladšej generácie, ktorí rozprávajú o svojom strachu, láske, nádeji a snahe udržať si nadhľad.

Predstavenie skúma telesne aj imaginatívne základnú otázku: čo je pre nás PODPORA a čo ODPOR? Tieto protiklady viedli v procese tvorby k hľadaniu ďalších vrstiev súvislostí: Kedy sa tesne dotýkajú? Ako blízko má k sebe individualita a spoločnosť? Svet sa nám mení pred očami z minúty na minútu. Núti nás meniť vnímanie aj myslenie. Alebo sme ovce nasledujúce vodcu? Čo je vlastne individualita? Veľa kričíme a máme strach, že niečo premeškáme. Udusíme ľahostajnosťou aj vlnu revolty najmladšej generácie? Predstavenie vytvorila choreografka súčasného tanca Marta Poláková v spolupráci s divadelným režisérom a performerom Tomášom Procházkom. Je otvorenou výpoveďou piatich tanečníkov najmladšej generácie, ktorí rozprávajú o svojom strachu, láske, nádeji a snahe udržať si nadhľad. Traja renomovaní umelci, skladateľ Daniel Matej, kostýmová výtvarníčka Simona Vachálková a svetelný dizajnér Robert Polák, prispeli k zvukovej a vizuálnej farebnosti predstavenia, rovnako ako dvojica mladých hudobníkov Martin Polák & Tibor Feledi.

Marta Poláková – Tomáš Procházka: pODPORa
Labanov ateliér Bratislava
DRAMATURGIA Marta Poláková, Tomáš Procházka
CHOREOGRAFIA Marta Poláková
RÉŽIA Tomáš Procházka
HUDOBNÝ KONCEPT A SUPERVÍZIA Daniel Matej
HUDBA Martin Polák & Tibor Feledi
KOSTÝMY Simona Vachálková
SCÉNOGRAFIA Zuzana Hudeková
SVETELNÝ DIZAJN A OBJEKTY Robert Polák
TANEC, POHYBOVÝ MATERIÁL A TEXTY Barbora Janáková, Eva Priečková, Silvia Sviteková, Matúš Szeghő, Andrej Štepita
PREMIÉRA 15. 10. 2017

foto Noro Knap

Vstupné: 7 eur / 5 eur študenti

CV autorov ↓

Marta Poláková
1963

Pôsobí na nezávislej scéne súčasného tanca od začiatku
deväťdesiatych rokov (roku 1990 založila a viedla prvú nezávislú, projektovo
fungujúcu skupinu súčasného tanca na Slovensku a dato). Vytvorila viac ako
dvadsať choreografických diel pre vlastné alebo iné zoskupenia. Jej choreografický štýl, ktorý zásadne ovplyvnilo štúdium
Labanovej analýzy pohybu v New Yorku, sa vyznačuje ustavičným hľadaním
nových odtieňov výrazovosti tela.
Pôsobí aj ako vysokoškolská pedagogička
a publicistka.

Tomáš Procházka
1989

Absolvoval divadelnú réžiu na Vysokej škole múzických
umení v Bratislave. Počas štúdia strávil semestrálny pobyt na prestížnej
Rose Bruford College v Londýne so zameraním na fyzické divadlo
a performanciu, k čomu odvtedy inklinuje. Na profesionálnej scéne
debutoval v Mestskom divadle Žilina slovenskými premiérami inscenácií
textov Jeana Luca Lagarcea Som doma
a čakám, že príde dážď
(2012) a Elfriede Jelinek Zimná cesta (2013). Momentálne pôsobí
najmä na nezávislej divadelnej scéne. Ako režisér sa zameriava na
postdramatické texty a nové interpretácie klasických textov ako aj na
formálne experimentovanie. Inklinuje aj k tanečnému divadlu. Inscenácia Oedipus Rex je pokračovaním Procházkovej
dramaturgickej trilógie s názvom Stratená
generácia
. Tá odštartovala v decembri roku 2016 premiérou projektu Ľudia.levy.orly.jarabice, ktorý hosťoval
aj na Novej dráme 2017.

Labanov Ateliér Bratislava

L. A. B. vznikol v roku 2008 ako platforma pre
vzdelávacie a umelecké aktivity inšpirované odkazom svetovo uznávaného
teoretika pohybu a bratislavského rodáka Rudolfa Labana. Organizuje tanečné
workshopy pre profesionálnych tanečníkov, študentov tanca, tanečných pedagógov
aj nadšencov, ktorých zaujíma tanec ako sebavyjadrenie, skúmanie a vlastná
tvorivá skúsenosť.