hlavný obrázok
galéria
galéria
galéria
galéria
galéria
galéria

12. 10. 17:00
(60 minút)

Štúdio 12

WINTERREISE/ZIMNÁ CESTA

PREDSTAVENIE JE VYPREDANÉ.

VSTUP NA PODUJATIE JE V REŽIME O-T-P (Očkovaní - Testovaní - po Prekonaní Covid-19). Ďakujeme  za pochopenie. 

KONCEPT, RÉŽIA Peter Mazalán DRAMATURGIA Miro Dacho ELEKTRONIKA, SOUNDART, ZVUK Fero Király SVETELNÝ DIZAJN Ján Ptačin KOSTÝMY Simona Vachálková ÚČINKUJÚ Jana Oľhová, Annamária Janeková KLAVÍR Peter Pažický SPEV Peter Mazalán PREMIÉRA 20. 2. 2020

Projekt Winterreise/Zimná cesta vychádza z kompozícií piesňového cyklu Franza Schuberta Winterreise vytvoreného pre básne Wilhelma Müllera a analýzy rovnomenných textov dramatičky Elfriede Jelinek. Režijno-interpretačný koncept Petra Mazalána má za cieľ prispieť k otvorenejšej diskusii o autizme na Slovensku. Inscenácia je vyskladaná z niekoľkých svojbytných celkov, ktoré vytvárajú atmosféru samoty a odcudzenia – piesňového recitálu, textovej kompozície a skratkovitej scénografie. Mazalánovo nevšedné uchopenie predlôh a následné spracovanie podáva bežnému divákovi predstavu o svete autistu a jeho blízkych.

---

PETER MAZALÁN
Vyštudoval operný spev na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. Okrem hudobného vzdelania absolvoval tiež divadelnú scénografiu na DF VŠMU a Fakultu architektúry STU, kde obhájil aj doktorát. Jeho spevácko-interpretačná umelecká prax zahŕňa účinkovanie v mnohých operných divadlách (Stadttheater Klagenfurt, Opernhaus Kiel, Slovenské národné divadlo, Národní divadlo moravskoslezské, Národní divadlo Brno), no medzi najvýznamnejšie patrí jeho pôsobenie v Bayerische Staatsoper v Mníchove. Mazalána je možné počuť aj ako koncertného umelca. Je laureátom viacerých medzinárodných speváckych súťaží. V súčasnosti sa venuje aj autorským intermediálnym projektom, prepájajúcim klasickú piesňovú a koncertnú literatúru s aktuálnymi divadelnými, performatívnymi a výtvarnými technikami.

Elfriede Jelinek
Rakúska spisovateľka, nositeľka Nobelovej ceny za literatúru z roku 2004. Pri reflexii jej tvorby bol a je oceňovaný najmä hudobný vplyv hlasov a protihlasov v (autorkiných) románoch a drámach, pomocou ktorého jedinečným spôsobom odkrýva absurditu a nutkavú silu sociálnych klišé. V originálnom spracovaní jazyka jej diel je zakódovaná kritika vážnych sociálnych problémov našej doby ako rasizmus, sexizmus, pornografia, sexualizované násilie, ekonomické násilie, fašizmus. Jej hry sú na Slovensku inscenované skôr sporadicky. Text Zimná cesta sa na slovenskej scéne objavuje už druhýkrát, v roku 2013 ho pre Mestské divadlo Žilina realizoval Tomáš Procházka.

Foto: Radovan Dranga