hlavný obrázok
galéria
galéria
galéria
galéria
galéria
galéria
galéria
galéria
galéria

18. 5. 22:30
(70 minút)

A4 – priestor súčasnej kultúry

pODPORa

Otvorená výpoveď piatich tanečníkov najmladšej generácie, ktorí rozprávajú o svojom strachu, láske, nádeji a snahe udržať si nadhľad.

Predstavenie skúma telesne aj imaginatívne základnú otázku: čo je pre nás PODPORA a čo ODPOR? Tieto protiklady viedli v procese tvorby k hľadaniu ďalších vrstiev súvislostí: Kedy sa tesne dotýkajú? Ako blízko má k sebe individualita a spoločnosť? Svet sa nám mení pred očami z minúty na minútu. Núti nás meniť vnímanie aj myslenie. Alebo sme ovce nasledujúce vodcu? Čo je vlastne individualita? Veľa kričíme a máme strach, že niečo premeškáme. Udusíme ľahostajnosťou aj vlnu revolty najmladšej generácie? Predstavenie vytvorila choreografka súčasného tanca Marta Poláková v spolupráci s divadelným režisérom a performerom Tomášom Procházkom. Je otvorenou výpoveďou piatich tanečníkov najmladšej generácie, ktorí rozprávajú o svojom strachu, láske, nádeji a snahe udržať si nadhľad. Traja renomovaní umelci, skladateľ Daniel Matej, kostýmová výtvarníčka Simona Vachálková a svetelný dizajnér Robert Polák, prispeli k zvukovej a vizuálnej farebnosti predstavenia, rovnako ako dvojica mladých hudobníkov Martin Polák & Tibor Feledi.

Marta Poláková – Tomáš Procházka: pODPORa
Labanov ateliér Bratislava
DRAMATURGIA Marta Poláková, Tomáš Procházka
CHOREOGRAFIA Marta Poláková
RÉŽIA Tomáš Procházka
HUDOBNÝ KONCEPT A SUPERVÍZIA Daniel Matej
HUDBA Martin Polák & Tibor Feledi
KOSTÝMY Simona Vachálková
SCÉNOGRAFIA Zuzana Hudeková
SVETELNÝ DIZAJN A OBJEKTY Robert Polák
TANEC, POHYBOVÝ MATERIÁL A TEXTY Barbora Janáková, Eva Priečková, Silvia Sviteková, Matúš Szeghő, Andrej Štepita
PREMIÉRA 15. 10. 2017

foto Noro Knap

Vstupné: 7 eur / 5 eur študenti

CV autorov ↓

Marta Poláková
1963

<span>Pôsobí na nezávislej scéne súčasného tanca od začiatku<br /> deväťdesiatych rokov (roku 1990 založila a viedla prvú nezávislú, projektovo<br /> fungujúcu skupinu súčasného tanca na Slovensku a dato). Vytvorila viac ako<br /> dvadsať choreografických diel pre vlastné alebo iné zoskupenia. <a target="" rel="">Jej choreografický štýl, ktorý zásadne ovplyvnilo štúdium<br /> Labanovej analýzy pohybu v&nbsp;New Yorku, sa vyznačuje ustavičným hľadaním<br /> nových odtieňov výrazovosti tela. </a>Pôsobí aj ako vysokoškolská pedagogička<br /> a&nbsp;publicistka.</span>

Tomáš Procházka
1989

<p>Absolvoval divadelnú réžiu na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. Počas štúdia strávil semestrálny pobyt na prestížnej Rose Bruford College v Londýne so zameraním na fyzické divadlo a performanciu, k čomu odvtedy inklinuje. Na profesionálnej scéne debutoval v Mestskom divadle Žilina slovenskými premiérami inscenácií textov Jeana Luca Lagarcea Som doma a čakám, že príde dážď (2012) a Elfriede Jelinek Zimná cesta (2013). Momentálne pôsobí najmä na nezávislej divadelnej scéne. Ako režisér sa zameriava na postdramatické texty a nové interpretácie klasických textov ako aj na formálne experimentovanie. Inklinuje aj k tanečnému divadlu. Inscenácia Oedipus Rex je pokračovaním Procházkovej dramaturgickej trilógie s názvom Stratená generácia. Tá odštartovala v decembri roku 2016 premiérou projektu Ľudia.levy.orly.jarabice, ktorý hosťoval aj na Novej dráme 2017.</p>

Labanov Ateliér Bratislava

L. A. B. vznikol v roku 2008 ako platforma pre<br /> vzdelávacie a umelecké aktivity inšpirované odkazom svetovo uznávaného<br /> teoretika pohybu a bratislavského rodáka Rudolfa Labana. Organizuje tanečné<br /> workshopy pre profesionálnych tanečníkov, študentov tanca, tanečných pedagógov<br /> aj nadšencov, ktorých zaujíma tanec ako sebavyjadrenie, skúmanie a vlastná<br /> tvorivá skúsenosť.