hlavný obrázok
galéria
galéria
galéria
galéria
galéria
galéria

18. 5. 21:00
(100 minút)

Výskumný ústav zváračský

Prevádzači

DRAMATURGIA Lenka Garajová SCÉNA A KOSTÝMY Laura Štorcelová SVETELNÝ DIZAJN Matúš Gavorník HUDBA Martin Iso Krajčír RÉŽIA Šimon Ferstl HRAJÚ Edita Koprivčević Borsová, Jakub Jablonský, Lenka Libjaková, Tomáš Pokorný, Tomáš Turek PREMIÉRA 30. 1. 2022

Je smrť definitívna? Tvorcovia Divadla Petra Mankoveckého siahli po téme, ktorá sa za posledné dva roky dostala na denný poriadok, a to v globálnom význame. Nenahliadajú na ňu ako na niečo nemenné. Ako sami uvádzajú, smrť sa stáva členom ich partie kamarátov. Stretávajú sa, spomínajú, ale aj plánujú a smrť sa stáva míľnikom vo všetkých situáciách. Je to vec osobná alebo sa týka aj našich blízkych? Inscenácia textu Lenky Garajovej odkrýva stále vzrastajúci problém neschopnosti komunikovať, pričom ho ukazuje nežne a rozvážne. Pokoj, vyrovnanosť a prijatie novej reality je kľúčovým k pochopeniu Emila, ktorý už nie je fyzicky na tomto svete. Ostali tu po ňom však ostatní. A aj jeho účet na sociálnych sieťach...

 

Divadlo Petra Mankoveckého

Divadelný súbor DPM vznikol v roku 2015 z iniciatívy jedného ročníka absolventov činoherného herectva. Meno Petra Mankoveckého v názve divadla odkazuje na ich bývalého vedúceho pedagóga. Fungovanie divadla odštartovala inscenácia September 2015, na ktorej herci spolupracovali s režijno-dramaturgickou dvojicou Lukáš Brutovský a Miro Dacho. Na nezávislej divadelnej scéne sa naplno etablovali v roku 2016 úspešným imerzným site specific projektom Porucha (Vianoce v Stalkville), ktorý s nimi na motívy hry Falka Richtera Porucha vytvorila česká režisérka Petra Tejnorová. Kritikou oceňovaná a divácky úspešná bola aj ďalšia inscenácia Richterovho textu Boh je DJ, s inscenáciami Strachopudi Proces sa súbor predstavil na celoslovenskej prehliadke najlepších inscenácií Dotyky a spojenia. Neutíchajúca túžba a entuziazmus sú hnacím motorom mladého kolektívu, ktorý sa usiluje vyplniť medzeru v súčasnom (nielen) divadelnom priestore.

Lenka Garajová

Narodená v roku 1988 v Detve, vyštudovala Vysokú školu múzických umení v Bratislave pod vedením prof. Ľubomíra Vajdičku a doc. Ján Štrbáka. Doktorandský titul získala pod vedením prof. Romana Poláka a štúdium ukončila prácou na tému politické divadlo. Ako divadelný dramaturg v internej alebo externej pozícii pôsobila v týchto divadlách: Divadlo LAB, Divadlo ASTORKA Korzo ´90, per. ART, o. z., Slovenské národné divadlo, Divadlo Jána Palárika v Trnave, Mestské divadlo Žilina, Divadlo Alexandra Duchnoviča v Prešove, Divadlo Ludus. Externe vyučovala dramaturgiu na VŠMU v Bratislave. Počas svojej umeleckej činnosti sa profilovala aj ako autor divadelných a rozhlasových dramatizácií a autorských textov. Viaceré z dramatizácií, ako aj pôvodný text Smrť obchodného © uviedlo Mestské divadlo Žilina (réžia Michael Vyskočáni). Text Hostel Tchekhov režíroval na pôde Divadla LAB Marián Amsler. Autorskú dramatizáciu diela Sue Townsendovej Tajný denník Adriana Mola napísala pre Divadlo Ludus. 

Šimon Ferstl

Narodený v roku 1990 v Bratislave. Vyštudoval Vysokú školu múzických umení, odbor činoherné herectvo, pod vedením Petra Mankoveckého a Petra Šimuna. V roku 2015 založil Divadlo Petra Mankoveckého. V tomto divadle debutoval v roku 2016 ako režisér s inscenáciou Boh je DJ od autora Falka Richtera. Jeho ďalšou réžiou bola autorská inscenácia Moc na jednu noc, ktorá vznikala metódou kolektívnej tvorby. Neskôr pribudla dramatizácia Kafkovho románu Proces a ďalšia autorská inscenácia, resp. divadelná esej Útek od divočiny, a napokon ostatná inscenácia Prevádzači od autorky Lenky Garajovej. Od založenia Divadla DPM v ňom pôsobí ako principál, herec a režisér.