hlavný obrázok
galéria
galéria
galéria
galéria
galéria
galéria
galéria
galéria
galéria

16. 5. 22:00
(60 minút)

...miesto nezadané

vypredané Miesto konania nebolo definované, alebo je nesprávne

OEDIPUS REX (Mommie Dearest)

Druhá časť plánovanej trilógie Stratená generácia cez alúziu na známy antický motív prináša znepokojujúce úvahy mladých tvorcov o dnešku, o zabúdaní a našej slepote voči morálnym prečinom iných i našim vlastným.

Spojenie Divadla Petra Mankoveckého a režiséra Tomáša Procházku mohli diváci festivalu Nová dráma/New Drama zažiť už počas minulého ročníka vďaka inscenácii Ľudia.Levy.Orly.Jarabice., veľmi voľne inšpirovanej Čechovovou Čajkou. Aj ich ďalší spoločný projekt OEDIPUS REX (MOMMIE DEAREST) podobne asociatívne rozvíja základný impulz oidipovského mýtu. Degenerovaná spoločnosť, rozklad hodnôt, svet, v ktorom neplatia žiadne pravidlá morálky – a my sami, ktorí sme toho strojcami, hoci si to nechceme pripustiť. Druhá časť plánovanej trilógie Stratená generácia cez alúziu na známy antický motív prináša znepokojujúce úvahy mladých tvorcov o dnešku, o zabúdaní a našej slepote voči morálnym prečinom iných i našim vlastným. Ako v minulosti, aj tentoraz divadelníci z DPM obsadili špecifický nedivadelný priestor, v ktorom aj vďaka výraznej vizuálnej zložke vznikajú expresívne obrazy na pomedzí divadla a výtvarnej inštalácie. Nemáme k nim vždy jednoznačný kľúč, ale spoločne vytvárajú jasný odkaz. 

Tomáš Procházka: OEDIPUS REX (Mommie Dearest)
Divadlo Petra Mankoveckého
DRAMATURGIA Jakub Szatinský
SCÉNA Katarína Holková
KOSTÝMY Zuzana Hudáková
PRODUKCIA Hana Kopkašová
HUDBA Igor Stravinsky, The Doors
RÉŽIA Tomáš Procházka
HRAJÚ Braňo Mosný, Tomáš Pokorný, Michaela Halcinová, Šimon Ferstl, Peter Tilajčík
PREMIÉRY 16. a 17. 6. 2017, obnovená premiéra 15. 1. 2018

foto Radovan Dranga

Vstupné: 7 eur / 5 eur študenti

CV autorov ↓

Divadlo Petra Mankoveckého

<span>Divadelný súbor DPM vznikol v&nbsp;roku 2015<br /> z&nbsp;iniciatívy jedného ročníka absolventov činoherného herectva. Meno Petra<br /> Mankoveckého v&nbsp;názve divadla odkazuje na ich bývalého vedúceho pedagóga.<br /> Fungovanie divadla odštartovala inscenácia <i>SEPTEMBER<br /> 2015</i>, na ktorej herci spolupracovali s&nbsp;režijno-dramaturgickou dvojicou<br /> Lukáš Brutovský a&nbsp;Miro Dacho. Na nezávislej divadelnej scéne sa naplno etablovali<br /> v&nbsp;roku 2016 úspešným imerzným site specific projektom <i>Porucha (Vianoce v&nbsp;Stalkville</i>), ktorý s&nbsp;nimi na motívy<br /> hry Falka Richtera <i>Porucha </i>vytvorila<br /> česká režisérka Petra Tejnorová. Neutíchajúca túžba a&nbsp;entuziazmus sú<br /> hnacím motorom mladého kolektívu, ktorý sa usiluje vyplniť medzeru<br /> v&nbsp;súčasnom (nielen) divadelnom priestore.&nbsp;</span>

Tomáš Procházka
1989

<p>Absolvoval divadelnú réžiu na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. Počas štúdia strávil semestrálny pobyt na prestížnej Rose Bruford College v Londýne so zameraním na fyzické divadlo a performanciu, k čomu odvtedy inklinuje. Na profesionálnej scéne debutoval v Mestskom divadle Žilina slovenskými premiérami inscenácií textov Jeana Luca Lagarcea Som doma a čakám, že príde dážď (2012) a Elfriede Jelinek Zimná cesta (2013). Momentálne pôsobí najmä na nezávislej divadelnej scéne. Ako režisér sa zameriava na postdramatické texty a nové interpretácie klasických textov ako aj na formálne experimentovanie. Inklinuje aj k tanečnému divadlu. Inscenácia Oedipus Rex je pokračovaním Procházkovej dramaturgickej trilógie s názvom Stratená generácia. Tá odštartovala v decembri roku 2016 premiérou projektu Ľudia.levy.orly.jarabice, ktorý hosťoval aj na Novej dráme 2017.</p>