hlavný obrázok
galéria
galéria
galéria

18. 5. 17:00
(55 minút)

...miesto nezadané

rezervovať
Miesto konania nebolo definované, alebo je nesprávne

Pomaly plynúce dni

Sme civilizáciou, ktorá zabudla empaticky nazerať na svoje okolie a stala sa len továrňou na výrobu svojich individualistických potrieb? O čom je vôbec vzťah?

Čo sa stane, keď partneri so sebou už nemôžu vydržať a ich spolužitie sa zmení na každodenné utrpenie, v ktorom si každý hovorí, čo chce, keď sa zo všetkého najviac tešia na to, až budú konečne bez toho druhého? Netradičný pohľad na partnerský život, na spolužitie, kde obe strany si nechcú ani nemôžu rozumieť. Jeden je šialene pomalý, druhá šialene rýchla... Sme civilizáciou, ktorá zabudla empaticky nazerať na svoje okolie a stala sa len továrňou na výrobu svojich individualistických potrieb? O čom je vôbec vzťah? Monologické dialógy, ktoré sú plné nespokojnosti, frustrácie a rozčarovania zo súčasného sveta a zo seba, sa stávajú absurdnými i neznesiteľnými zároveň. Sizyfovská snaha vpratať sa do predstáv toho druhého a pritom nenarušiť svoju individualitu, sa stáva nadľudským výkonom už vopred odsúdeným na neúspech a deštrukciu. V pomalom tempe inscenácie, v ktorej tvorcovia invenčne pracujú s pohybom a textom, sa zvoľna a nenútene rozkladá jeden vzťah, ktorého koniec je síce v nedohľadne, ale snaha tento proces urýchliť je tým absurdnejšie urputnejšia.

Werner Schwab, Martin Hodoň: Pomaly plynúce dni
GAFFA o.z. 
DRAMATURGIA Dáša Čiripová
HUDBA Ink Midget
CHOREOGRAFIA Jaro Viňarský
SCÉNA a KOSTÝMY Matoha
SVETLÁ Michal Čamaj
RÉŽIA Martin Hodoň
HRAJÚ Zuzana Jankowská, Braňo Mosný, Peter Tilajčík
PREMIÉRA 9. 11. 2017

foto Radovan Dranga

Vstupné: 7 eur / 5 eur študenti

CV autorov ↓

GAFFA o. z.

<span>Občianske združenie GAFFA je otvorenou platformou<br /> zoskupenia tvorcov, ktorých projekty prepájajú rôzne formy súčasného umenia.<br /> Nezávislé združenie poskytuje priestor pre divadlo, tanec, film a&nbsp;výtvarné<br /> umenie. GAFFA ponúka nezávislým umelcom možnosť realizovať svoje vízie<br /> a&nbsp;inovatívne formálne postupy. GAFFA, metafora univerzálnej lepiacej pásky<br /> používaná na filmových setoch, pre páskovanie elektrických rozvodov na<br /> filmovačkách, pri videoinštaláciách, výstavách, v&nbsp;divadle a&nbsp;vôbec ako<br /> pevná a&nbsp;odolná pomôcka, tmelí a&nbsp;zoceľuje našu umeleckú tvorbu. GAFFu<br /> tvorí trojica tvorcov – Martin Hodoň, Dáša Čiripová, Peter Tilajčík<br /> a&nbsp;produkčná Zuzana Nemethová, ktorí si na spoluprácu prizývajú súčasných<br /> slovenských aj zahraničných tvorcov (Jozef Vlk, Ink Midget, Jaro Viňarský...).<br /> K ich autorským projektom patrí inscenácia fyzického divadla <i>EVA</i> (Kostol Klarisky, 2016) a&nbsp;<i>Pomaly plynúce dni</i> (Black Box Ludus,<br /> 2017). </span>

Martin Hodoň
1989

<span>Študoval Divadelnú vedu na VŠMU a&nbsp;momentálne končí<br /> štúdium réžie na JAMU Brno. Ako režisér a&nbsp;dramaturg spolupracoval na<br /> viacerých nezávislých projektoch – <i>Samson</i>,<i> Žofia D.</i>,<i> Mama ma má </i>(DOSKY 2015 v&nbsp;kategórii Objav roka), <i>Únos Európy </i>(Debris Company, hosťovanie<br /> na festivale Dotyky a&nbsp;spojenia 2017 a&nbsp;na žilinskom Kiosku).<br /> Inscenácia <i>V&nbsp;samotě bavlníkových<br /> polí</i>, ktorá mala premiéru v&nbsp;Divadle na Orlí (JAMU, 2017) bola<br /> autorskou parafrázou hry B.-M. Koltèsa, v&nbsp;ktorej filozoficko-imaginatívny<br /> text pretransformoval do fyzickej akcie. Momentálne spolupracuje s&nbsp;ND Brno<br /> ako dramaturg inscenácie <i>Obrys</i> (réžia<br /> J. Bartovanec). Jeho inklinácia k&nbsp;fyzickému divadlu<br /> a&nbsp;interdisciplinarite sa odráža najmä v&nbsp;projektoch nezávislého<br /> združenia GAFFA: <i>EVA </i>(2016)<br /> a&nbsp;inscenácia na motívy hry Wernera Schwaba <i>Pomaly plynúce dni. </i></span>